Blog: zó tapet u uw sportblessures in met Kinesiotape – deel 1

Wanneer u last heeft van een sportblessure is het belangrijk om het gewricht in te tapen of een brace te dragen. Het is echter niet gemakkelijk om uw knie of pols in te tapen. Wij laten u daarom zien hoe u het beste resultaat bereikt.

Het intapen van de knie

De knieblessure staat bovenaan de lijst van de meest voorkomende sportblessures. Met name bij sporten waarbij veel gesprongen wordt, komt deze blessure veel voor. Wij raden dan ook aan om bij sporten als voetbal, hardlopen, volleybal en basketbal uit voorzorg de knie in te tapen. De tape van Kinesiotape ondersteunt de spieren en stimuleert de toevoer van het bloed. Daarnaast zorgt de tape ervoor dat afvalstoffen sneller door het lichaam worden afgevoerd.

Komt preventieve tape voor u helaas te laat? Geen zorgen. U kunt de tape ook  gebruiken bij knieblessures zoals overbelasting, een jumpers knie of een runners knie. In onderstaande video ziet u hoe u uw knie het beste kunt intapen ter ondersteuning of preventie. In de instructievideo wordt gebruik gemaakt van de kant-en-klare Kinesio Pre-cut tape. De methode uit de video kan echter ook prima worden toegepast met Kinesio Pro-tape. Bekijk ook al onze kniebraces.

Het intapen van de pols

Zoals we in de infographic over de 5 meest voorkomende sportblessures al hebben gezien, behoort ook de polsblessure tot het rijtje van de meest voorkomende blessures. De blessure ontstaat door een verzwikking of overbelasting van de pols. Deze beschadigingen kunt u herkennen aan:

  • Pijn in de pols
  • Last bij het buigen en strekken van de pols
  • Een verdikking van het polsgewricht
  • Een blauwe of paarse verkleuring van het polsgewricht
  • Pijn in de pols voor, tijdens of na inspanning

Wanneer bovenstaande symptomen u bekend voorkomen, raden wij u aan om de pols in te tapen of een brace te dragen. Blijven de klachten echter aanhouden? Neem dan contact op met uw huisarts of fysiotherapeut. In de onderstaande video wordt door middel van voorgesneden stroken uitgelegd hoe u uw pols het beste kunt intapen.U vindt ook productvideo's op de productpagina's van onze polsbraces.

Wij hebben nu twee van de meest voorkomende sportblessures behandeld. In het volgende blogbericht demonstreren wij hoe u uw rug of nek het meest efficiënt kunt in tapen.

< Blog: zó tapet u uw sportblessures in met Kinesiotape – deel 2 Betere resultaten met compressiekleding: feit of fictie? >