Blog: zó tapet u uw sportblessures in met Kinesiotape – deel 2

Kunt u wel wat ondersteuning aan uw rug of schouder gebruiken? Probeer de Kinesiotape eens om het pijnlijke gewricht mee in te tapen. De tape ondersteunt de spieren, stimuleert de bloedtoevoer én zorgt ervoor dat afvalstoffen sneller door het lichaam worden afgevoerd. Een win-winsituatie.

Het intapen van de rug

Een blessure aan de onderrug komt vaak voor bij sporten zoals fitness, hockey en wielrennen. Deze blessure ontstaat bijvoorbeeld door een te zware belasting van de rug tijdens het sporten of gedurende het werk. Andere oorzaken kunnen zijn:

  • Krachttraining die te snel wordt opgebouwd.
  • Lopen of springen op een harde ondergrond met schoenen die niet voldoende schokdemping bevatten.

Merkt u dat uw rug gevoelig is tijdens het sporten? Tape dan uw rug in of draag een rugbrace om rugblessures te voorkomen. Blijft u last houden van klachten tijdens het sporten? Neem dan contact op met uw huisarts of fysiotherapeut. Bekijk in de onderstaande video hoe u uw rug dient in te tapen voor het beste resultaat.


Het intapen van de schouder

Door de hoge beweeglijkheid van de schouder komt de schouderblessure steeds vaker voor. Deze blessure begint vaak als een zeurende pijn die opspeelt bij simpele handelingen, zoals het aantrekken van uw jas of bij het kammen van uw haren. Deze blessure ontstaat bij sporten waarbij de schouder overbelast wordt. Bewegingen die eerst zo makkelijk gingen, doen na de beschadiging opeens pijn.

Om deze pijnlijke klachten te verminderen kunt u een schouderbrace dragen of de schouder intapen. In de onderstaande video wordt uitgelegd hoe je met drie stroken de schouder dient in te tapen. Voor een optimaal resultaat kunt u ook gebruik maken van de ProTape-rollen van Kinesiotape.

Naast Kinesiotape kunt u ook gebruik maken van één van de braces van Mijnbrace.nl. Deze geven extra steun tijdens het sporten ontlast zwakke lichaamsdelen. Laat een terugbelverzoek achter en ontvang een persoonlijk advies van onze specialisten.

< Een rugblessure? Deze 5 tips verlichten de pijn Blog: zó tapet u uw sportblessures in met Kinesiotape – deel 1 >