Nieuws

Hoe voorkom je een enkelblessure?

Enkelblessures komen veel voor tijdens het sporten maar ook bij sommige beroep gerelateerde activiteiten. Ze ontstaan vaak door jezelf te verstappen op een losliggende stoeptegel of een wortel van een boom. Hieronder worden 5 tips gegeven over het voorkomen van enkelblessures.

Vijf tips bij een tennisarm

 

De tennisarm is de meest voorkomende elleboogblessure die er is. De tennisarm komt veel vaker voor bij beroepen zoals metselaars, kappers, musici, timmerlieden en monteurs dan bij het uitoefenen van de sport tennis zelf. Deze overbelastingsklacht duurt vaak lang en kan veel invloed hebben op het dagelijks leven.

Kinesiotape: dé oplossing bij hooikoortsklachten

Niezen, tranende ogen en een loopneus: herkent u deze vervelende klachten? Dan hoort u waarschijnlijk bij de 20% van de Nederlanders die last heeft van hooikoorts. Probeer in plaats van traditionele medicatie eens Kinesiotape. Deze oplossing voor hooikoorts vermindert met slechts een paar behandelingen uw klachten. Benieuwd hoe deze bijzondere manier van taping werkt? Wij leggen het uit en geven u tips over het aanbrengen van de tape.

Een rugblessure? Deze 5 tips verlichten de pijn

Rugpijn is één van de meest voorkomende soorten pijn. Ongeveer 80 procent van de volwassenen heeft wel eens last van rugklachten. De kans is dan ook groot dat jij tot deze groep behoort. Heb jij last van je rug en worden je dagelijkse bezigheden belemmerd door de pijn? Er zijn een aantal tips om je rugpijn te verlichten of te voorkomen.

Blog: zó tapet u uw sportblessures in met Kinesiotape – deel 2

Kunt u wel wat ondersteuning aan uw rug of schouder gebruiken? Probeer de Kinesiotape eens om het pijnlijke gewricht mee in te tapen. De tape ondersteunt de spieren, stimuleert de bloedtoevoer én zorgt ervoor dat afvalstoffen sneller door het lichaam worden afgevoerd. Een win-winsituatie.

Blog: zó tapet u uw sportblessures in met Kinesiotape – deel 1

Wanneer u last heeft van een sportblessure is het belangrijk om het gewricht in te tapen of een brace te dragen. Het is echter niet gemakkelijk om uw knie of pols in te tapen. Wij laten u daarom zien hoe u het beste resultaat bereikt.

Betere resultaten met compressiekleding: feit of fictie?

Steeds meer sporters, zowel op recreatief als topniveau, bewegen in compressiekleding. De kledij is niet alleen op een atletiekbaan te zien, maar bijvoorbeeld ook op het rugbyveld. Met de komst van compressiekleding is er een nieuwe discussie losgebarsten: heeft deze kleding echt effect?

Uitgelicht: wat is RSI?

Door de tijd die we tegenwoordig achter de computer doorbrengen, is er een toename van RSI klachten te zien. Maar wat is RSI nu eigenlijk? En hoe kunt u pijnlijke klachten voorkomen?

De 5 meest voorkomende sportblessures

In ons nieuwste infographic beschrijven wij de 5 meest voorkomende sportblessures. Benieuwd welke blessure bovenaan staat? Lees dan snel verder!

Kunt u uw duimen tegen uw voorarm duwen? Alles over hypermobiliteit

U heeft ze vast wel eens gezien op tv: mensen die zo lenig zijn dat ze met het grootste gemak hun benen in hun nek leggen of zonder er enige moeite voor te doen in een spagaat schieten. Dit fenomeen staat ook wel bekend als hypermobiliteit, maar wat is dat nu precies?

Getoond 1–10 van 23123